image

Jesper A. Mathisen – Pappas siste kamp

Historien om Start-legenden og familiefaren Svein Mathisen

«Jeg våkner fremdeles i drømme, midt i fotballkamper. Jeg prøver fortvilet å sovne igjen for å fullføre kampen. Selvfølgelig dribler jeg alle. I drømme. Når jeg våkner, er jeg 58 og har kreft.»
Helt til det siste skrev Starts legendariske Svein «Matta» Mathisen om sin siste kamp, mot kreften. Den tapte han 27. januar 2011.
Med utsøkt vingspill, tunneler, Start-vippen og friske uttalelser ledet «Matta» Start inn i en gullalder på slutten av 1970-tallet. Etter karrieren ble han en frittalende journalist, fotballkommentator og Start-leder.

Jan-Erik Holst (red.) – Filmen i Norge

Alle filmelskere kan glede seg!

Oppfølgeren til Filmen i Norge som omhandlet norsk filmhistorie fra 1911 til 1995, er kommet. Denne boken tar for seg alle filmer fra 1995 til norsk films hundreårsjubileum i oktober 2011.
Boken er gjennomillustrert og er et uvurderlig oppslagsverk for filmentusiaster. Forordet er skrevet av Liv Ullmann.

