Nefilim – Novas Krig

Jeg har virkelig kost meg med Novas krig. Med grufulle drap, myter rundt Noas Ark, Nefilim(-ene) og Nova – en frisk og ung miljøaktivist som virkelig får det stritt i denne historien.  For en oppsummering av historien kan du se her. Jeg koste meg og klarte nesten ikke å legge denne fra meg i det hele tatt. Den har en fascinerende deilig kombinasjon av god krim, med mye spenning og en fantastisk lettlesthet!!! Så kan man spørre seg om det er fordi den er så spennende at den er lettlest, eller om den er lettlest og derfor blir spennende? Jeg synes ihvertfall at dette er en god bok – en spennende og original historie, med noen herlige og ikke altfor kompliserte utenomjordiske innslag. Det er godt balanasert mellom virkelighet vi kan tenke oss at ville kunne skje og virkelighet som bare finnes i forfatteres fantasi.
I tillegg har den en interessant kobling som omhandler miljøkampen og miljøhensyn og det som er fra en annen verden enn den vi kjenner til.

Jeg har absolutt ingen problemer med å anbefale Åsa Schwartz bok Nefilim – Novas Krig. Og hva som bedre er: Det kommer fler i samme serie. Her er det bare å glede seg til mer deilig og lettlest krim!!

