App-laus for Aschehoug

Endelig begynner det å skje ting med bøker i nye formater i Norge. Aschehoug forteller i dag at Tom Egelands første bok om arkeologen Bjørn Beltø, Sirkelens ende, nå er tilgjengelig for iPad. I tillegg til kjente e-bokegenskaper inneholder app-boken en interaktiv meny med video. App-boken er utviklet av Paragallo. App-boken koster det samme som pocketutgaven på papir, kr. 149,-.
Jeg ønsker dette tiltaket svært velkomment! Selv om jeg foreløpig ikke har funnet noen gode argumenter for å anskaffe meg iPad, men holder meg til mitt tradisjonelle lesebrett Cybook Gen3, så merker jeg nå at det kribler litt i fingrene etter å prøve dette. Her vil boken og historien få nye dimensjoner og spennende muligheter.

For deg som ikke kjenner historien fra før: Under en arkeologisk utgravning i Østfold avdekkes et to tusen år gammelt relikvieskrin av gull. Skrinet rommer en hemmelighet som vil endre verdenshistorien. En mystisk sekt forsøker å sikre seg skrinet. Men de forregner seg. De overser Bjørn Beltø – arkeolog og albino. Han reiser ut i verden for å løse skrinets gåte.
En bok som uansett format anbefales på det varmeste!! Vil du sjekke ut mer om dette – gå til iTunes

